lördag 26 mars 2011

Det blir som du tänker


Idag har universum visat sig från sin bästa sida. För ca en månad sedan besökte jag en loppis här i Söderhamn. Där hittade jag några småsaker som jag köpte med mig hem. Det fanns också en  matberedare som jag blev lite sugen på. Den skulle kosta 400:- och just då bedömde jag att 400:- behövdes till annat.   

Matberedaren har funnits i mina tankar och idag var det tillfälle att åter besöka sagda loppis. Skulle beredaren finnas kvar kan jag alltid ge ett bud på säg halva priset = 200.- . Sagt och gjort, när jag kommer in hör jag innehavaren säga till en annan besökare att allt som är märkt med 3 bokstäver har halva priset. När jag kommer in i rummet där matberedaren fanns ser jag att det är tomt på platsen där den stod senast. Okej, det var inte meningen att jag skulle få köpa den. När jag kikar runt i rummet ser jag plötsligt en beredare som ser misstänkt lik ut den som jag såg för en månad sedan.  Jo, det är den och den har tre bokstäver! GNU! Fattar ni? Jag behöver bara ta den med mig till kassan för att få köpa den till halva priset. Butiken har själva satt ner priset. 

Alltså. Det blir som du tänker när du skapar din egen bild. 

Tack universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar